mandag 7. mai 2007

Tidelig krøkes

I 2 år nå har jeg lovet min sønn Viljar at han skulle få motorsykkel den sommeren han fylte 5 år.
For 2 uker siden kom den endelig. Det tok 10 minutter så hadde han begynt å få kontroll. Jeg vet ikke hvem som var mest stolt. Han eller meg.
Det er blitt mye kjøring etter det og vi koser oss stort. Etter endt kjøring er det vasking av sykkelen som han selv gjør det meste av. Han er jo oppvokst med at pappa alltid har vasket sykkelen etter endt trening, så dette var en selvfølge.
Har ellers problemer med å få tak i rett hjelm til han. Vanlige crosshjelmer blir fort tunge for barn. Skihjelmer er godkjendt innen NMF, men jeg vil ha hakebeskyttelse på hjelmen. Jeg vet at dette finnes også på skihjelmer, men har ennå ikke greid å få tak i noen.
Så om det er noen som leser dette og vet hvor det går å kjøpe en skihjelm med hakebeskytter så skriv gjerne et innlegg.